Розробки уроків




План-конспект уроку

з фізичної культури

у 8 класі



Тема уроку : Легка атлетика. Біг на короткі дистанції

Мета урокунавчити дітей техніки бігу на коротких дистанціях;                        
                              удосконалити техніку низького старту;
                             формувати фізичні якості: швидкість, витривалість
                              завдяки рухливим іграм;                           
                              виховувати прагнення до перемоги.

Тип уроку: комбінований.
Девіз уроку:«Рух – скарбниця життя, життя – в русі!»



Частина 
Зміст уроку
Дозування
О.М.В.
Підготовча
(15хв)
1.Шикування.
-         Шикуйсь!
-         Рівняйсь!
-         Струнко!
-         Добрий день!
2. Рапорт чергового.
3. Мотивація навчальної діяльності.
. «Рух – скарбниця життя», «Життя -  в русі»… До схожих висловів ми вже звикли настільки,  що навіть не замислюємося над їхнім змістом і не намагаємось зрозуміти: в чому ж полягає така магічна сила руху? Чому ще стародавніми лікарями і філософами рух прирівнювався до самого життя, вважався еліксиром здоров’я та молодості?
4. Актуалізація.
Біг – найпоширеніший вид фізичних вправ, що входить до багатьох видів спорту.
Які види бігу ви знаєте?

Гладкий – це біг по біговій доріжці стадіону на короткі та довгі дистанції.

Біг з перешкодами – бар’єрний біг.

Естафетний біг належить до командного виду.

Біг у природних умовах має два різновиди. Крос проводиться на пересічній місцевості до 14 км. Другий різновид бігу – дорогами від 15 до 42 км. 195 м.
5. Повідомлення завдань уроку.
- Завдання нашого уроку такі: вдосконалювати техніку бігу на коротких дистанціях; розвивати швидкісно – силові якості: швидкість, спритність, витривалість                             завдяки рухливим іграм; виховувати прагнення до перемоги.
А головне – ви повинні зберегти своє життя та зміцнити своє здоров'я, а в цьому нам допоможуть такі правила:
-         не заважати один одному на старті;
-         під час групового старту біжіть тільки по своїй стороні;
-         дотримуватись дистанції;
-         не допускати  різко «стопорячих» зупинок;
-         не проходити через місця, де проводиться біг;
-         чітко виконувати вказівки вчителя.
6. Стройові вправи.
Повороти направо, наліво, кругом.
7. Ходьба.
(Звичайна)
-         Руки на пояс став, на носках руш.
-         На п’ятках.
-         На зовнішній стороні ступні.
-         На внутрішній стороні ступні.
-         Руки перед собою напівприсівши.
-         Руки на колінах, в повному присяді.
-         В повному присяді стрибками.
-         Звичайним кроком, лівою, лівою, підрівнялись за направляючим.
8. Біг.
-         Бігом середнім темпом руш.
-         З високим підніманням стегна, вище, вище піднімаємо коліна.
-         Захлест гомілки, частіше.
-         Приставним кроком правим, лівим боком.
-         Звичайним бігом. Слідкуємо за диханням.
-         Перейшли на крок.
-         Відновлюємо дихання, нараз піднімаємося на носочки, руки вверх  глибокий вдих, на два – в. п. видих.
9. Ходьба.
-         Направляючий на місці, лівою, лівою, на місці стій, раз – два. Наліво. На перший другий відлічись, другі номера два кроки вперед. Розімкнулись на витягнуті руки.  

 10. Загально-розвиваючі вправи на місці.
-         В.п. – ноги на ширині плечей, руки на поясі, колові рухи головою в праву і в ліву сторону.
-         В.п. – ноги на ширині плечей, руки в сторони, колові рухи руками
                                            1-4 – назад
                                            4-8 – вперед ;    
    не згинаємо рук в ліктях.
-         В.п. – ноги на ширині плечей, руки на поясі. Нахили тулуба на 1-2 в праву і 3-4 в ліву сторони.
-         В.п. – ноги на ширині плечей, руки внизу на 1 – руки вгору
                     2 – дістати пальців ніг
                     3 – руки перед грудьми
4 – в.п.
-         В.п. – ноги на ширині плечей, руки перед собою
 1 – випад вліво             
 2 – в.п.
 3 – випад вправо
 4 – в.п
-         В.п. ноги разом, на раз – стрибок ноги нарізно, хлопок руками над головою, на два – в.п.
-         В.п. ноги разом стрибки на   
           місці.
1




1



1






2
















1













6

































Звернути увагу на форму учнів.


































Стежити за чіткістю поворотів.


















Стежити, щоб учні виконували біг на носках з енергійними рухами рук.
Вправи виконуються в повільному темпі.










Слідкувати за правильністю виконання вправ
Нагадую, що при виконанні вправи руки повинні бути прямі.
Нахили повинні бути якомога нижчі.
При виконанні вправи ноги повинні бути прямі.

Основна (25хв)
1.     Повторення та вдосконалення техніки низького старту.
За командою “ На старт” підходити до стартової лінії, ставити сильнішу ногу носком до лінії, не переступаючи її, другу відставте на 1,5-2 ступні назад, упираючись в підлогу (ґрунт) носком. Тулуб випрямлено, руки вільно опущено вздовж тіла, голова прямо.
За командою “Увага” згинаєте обидві ноги
в колінних суглобах і нахиляйте тулуб вперед приблизно під кутом 450 до горизонту. Згинаючи руки в ліктьових суглобах, учень одну руку виносить вперед, другу – назад. Дивитись треба вперед на 5-6 кроків.
За командою “Руш” учень різко кидається вперед, не розгинаючи тулуба, щоб досягти максимальної швидкості при стартовому розгоні, ступні ніг ставляться м’яко, швидко, із збільшенням сили відштовхування. Руки під час бігу зігнуті в ліктях. А тепер переходимо на бігову доріжку і подивимось, як ви засвоїли техніку виконання
а) показ (вчитель показує)
б) виконання сильними учнями.
в) виконання класом (аналіз учителем).
2. . Вправи на розвиток швидкісно-силових якостей, координації рухів та спритності.
-  Тепер перевіримо, діти, вашу увагу, а в цьому нам допоможуть легкоатлетичні вправи, які не лише покращать вашу увагу, а й допоможуть удосконалити техніку та піднімуть настрій. Шикуємося в колону по два. І я попрошу вас бути дуже уважними та обережними, щоб не зазнати травм. Чітко виконуйте мої вказівки і з відповідальністю віднесіться до виконання вправ.
 За командою виконують:
 1) біг вперед 7 – 10 кроків.
 2) біг після поворотів в стрибку.
 3) біг спиною вперед.
 4) біг після вистрибування із глибокого присіду.
3.Біг на 60 метрів
Оголошення кращих результатів .Аналіз помилок
4. Рухлива гра
- А зараз, діти, ми проведемо гру “Третій зайвий”. Умови гри такі: всі учні стають в коло парами, а 2 залишаються: один втікає, інший доганяє. Якщо перший учень (що втікає) стає попереду пари, то втікає 3-й, що стоїть позаду.
7





























13
















5


Стежити, щоб діти виконували біг на носках з енергійними рухами рук, зігнутих у ліктях.
Пояснювати треба чітко, нешвидко, щоб дітям все було зрозуміло і при цьому показувати в повільному темпі.






























Слідкувати за правильністю виконання гри.


Заключна (5хв)
1.Шикування класу.
2.     Вправи на приведення організму в стан відносного спокою.
-         Ходьба в повільному темпі.
  В.п. – руки внизу.
-         руки в сторони
-         руки вгору (вдих)
-         руки в сторони (видих)
-         в.п.



3. Підведення підсумків.
-         Які завдання стояли перед нами на сьогоднішньому уроці?
-         Як ви думаєте, чим корисні вправи, які ми виконували?
4. Домашнє завдання.
Вам потрібно тренуватися та вдосконалювати техніку бігу та техніку виконання низького старту, а також подумайте та підберіть рухливі ігри, які сприяють розвитку швидкості та спритності.
5.  Оцінювання.
6. Організований вихід з уроку.


1










1




1






1
1
Підібрати такі вправи, під час яких діти повинні привести організм в стан відносного спокою, стежити за виконанням їх.
Підвести підсумок уроку й задати домашнє завдання.
Провести оцінювання, з вказуванням допущених помилок.

Діти виходять один за одним до роздягалки.




План-конспект
уроку фізичної культури з елементами волейболу
 для учнів 9 класу
Завдання на урок: 1. Розвивати швидкість, спритність, координацію рухів
                            2. Удосконалити техніку передачі м’яча зверху.
                            3. Продовжити вивчення техніки прямого нападаючого удару.
                            4. Повторити основні засади суддівства
                            5. Застосувати вивченні елементи волейболу у навчальній грі.
Тип уроку: комбінований
Місце проведення: спортивний майданчик
Інвентар: волейбольні м’ячі, прапорці, секундомір, свисток
№ п/п
Зміст уроку
Дозування
Організаційно-методичні вказівки
І. Підготовча частина. 12 хв.
1
Шикування, рапорт, привітання, повідомлення мети і завдань уроку
1 хв
Із залученням учнів
2
Виконання стройових вправ: повороти на місці, перешикування
1 хв
Чітко виконувати стройові вправи
3
Різновиди ходьби: на носках, на п’ятках, на зовнішній стороні стопи, танцювальними кроками, у напівприсяді, у повному присіді
2 хв
В колону по одному. Звернути увагу на поставу
4
Біг:
-         у повільному темпі;
-         правим-лівим боком вперед приставним кроком;
-         зі зміною напрямку;
-         із закиданням гомілки назад;
-         із витягнутими носками вперед
3 хв
Звернути увагу на дотримання дистанції
5
Вправи на відновлення дихання
1-2 – вдих, ніби нюхає квітку
3-4 – видих, ніби гасимо свічку
3-4 рази
Руки через сторони вгору і вниз
6
Загально розвиваючі вправи на місці:
а) колові оберти головою, руками,
б) нахили тулуба,
в) вправи для кисті рук,


3-4 рази

3-4 вирін.


Тулуб тримати рівно
В повільному режимі
ІІ. Основна частина 30 хв
1
Спеціальна фізична підготовка Човниковий біг» 4х9
2 спроби
Виконувати в парх без предметів
2
Передачі м’яча зверху:
а) імітація передачі (кидки)
б) із підкидання товариша;
в) передачі м’яча зверху в парах;
г) з ведучим у вигляді естафети
3 хв
6-8 раз
5-6 раз
1-2 хв
3-4 рази
Виконувати в парах
Звернути увагу на положення кисті рук, тулуба, ніг
3
Прямий нападаючий удар
а) імітація удару по м’ячу на місці,
б) виконання зі свого підкидання біля сітки,
в) виконання нападаючого удару після передачі розігруючим

4-5 раз
3-4 рази

4-5 раз

Звернути увагу на точку знаходження м’яча під час удару
4
Основні засади суддівства
3-4 учні
Учні називають основні засади суддівства
5
Навчальна гра в волейбол
8-10 хв
За спрощеними правилами
Заключна частина. 3 хв

-         вправи на увагу,
-         вправи на дихання,
-         домашнє завдання,
-         підсумок уроку



Передачі м’яча біля стінки




  Урок футболу у 6 класі "Євро -2012"

Мета: сприяти вихованню в учнів потреби у систематичних заняттях фі­зичною культурою і спортом; розви­вати морально-вольові якості засобом гри у футбол; поглибити знання учнів із футболу та розширити загальний кругозір.
Завдання уроку: повторити техніку удару по м'ячу середньою частиною лоба; закріпити передачу м'яча внут­рішнім боком стопи, зупинку м'яча підошвою та внутрішнім боком сто­пи; сприяти розвитку швидкості, спритності, координації та точності рухів учнів засобами естафет; вихову­вати в учнів завзятість, наполегли­вість, відповідальність, дисциплінова­ність, почуття колекти- візму, інтерес до занять футболом.
Інвентар і обладнання: м'ячі, прапорці, секундомір, кросворди, ноутбук (запис «Футбольного маршу», слайди), фломастери, муляжі грошових банк­нот (гривні, євро),  свисток, картки із завданнями.
Міжпредметні зв'язки:  історія України, географія, англійська мова, математика.
Місце проведення: спортивний май­данчик.


Хід уроку
№ з/п
Зміст навчального матеріалу
Дозува-ння
Організаційно-методичні вказівки
І. Підготовча частина (12 хв)
1
Вхід на спортивний майданчик під мелодію гімна Ліги Чемпіонів
30 с
Стройовим кроком у колону по одному
2
Шикування, рапорт, повідомлення завдань уроку

2 хв
Шикування в одну шеренгу. Перевірити готовність до уроку, нагадати про дотримання правил техніки безпеки
3
Вимірювання ЧСС за 10 с
30 с
Виділити учнів із підвищеною ЧСС (120 уд./хв і більше) і дати їм для виконання дихальні вправи
4
Повідомлення вчителя
Діти! У 2012 р. в Україні та Польщі відбудеться подія, на яку ми з нетерпінням чекаємо. Адже нам усю свою красу покаже «король» спорту — його величність футбол. Спостерігаючи за перебігом змагань, кожен отримує насолоду від краси цієї гри, техніки гравців, тактичної оригінальності тренерів, азарту та відданості вболівальників, а також розуму, поваги,  гідності, чесності боротьби. То що це за подія?
Так, це чемпіонат Євро-2012 із футболу, який готуються прийняти українці та поляки. Давайте уявимо, що представляти Україну на турнірі буде одна з команд, що за підсумками уроку покаже себе якнайкраще. Тож розпочинаємо з розминки
30 с







      Діти  відповідають

 5
Ходьба :
• на носках;
• на п'ятках;
• на внутрішньому боці стопи;
• на зовнішньому боці стопи;
• перекатом;
• у напівприсіді
1 хв
      10 м
10 м
10 м
10 м
10 м
10 м
У колоні по одному, дис. 2кр. 
Руки на поясі.
Руки за головою.
Стежити за поставою.
Руки на поясі.
Руки на поясі.
Руки в сторонни.
6
Спортивна ходьба з переходом на біг
1 хв
Темп збільшувати поступово .


№ з/п
Зміст навчального матеріалу
Дозува-ння
Організаційно-методичні вказівки
7
Перешикування з колони по одному в колону по двоє послідовними поворотами в русі через середину футбольного поля
30 с
Дистанція — 2—3 кроки
8
Біг та його різновиди:
·  з високим підніманням стегон;
·  із захлестуванням гомілок;
·  приставним кроком правим боком;
·  приставним кроком лівим боком;
·  із прискоренням
1 хв
10 м
10 м
10 м
10 м
15 м
Звернути увагу на частоту рухів
9
Ходьба з різним положенням рук
30 с
Відновити дихання
10
Вимірювання ЧСС за 10 с
15 с

11
Шикування в одну шеренгу, розрахунок на 1- 2
15 с
Сформувати дві команди
11
Загальнорозвивальні вправи з  у парах із м'ячем
1. В.п. — стоячи спиною один до одного, м'яч угорі.
1 — випад лівою ногою вперед, прогнутися; 2 — в.п.;  3—4 — те саме з правої ноги.
2. В.п. — те саме, м'яч унизу в одного з учнів. Передачі м'яча після повороту тулуба ліворуч та праворуч.
3. В.п. — те саме.
Виконати м'ячем «вісімку» між ногами та передати м'яч партнеру через сторону.
4. В.п. — те саме.
Передачі м'яча знизу вгору над головою та згори вниз між ногами.
5. В.П. — стоячи спиною один  до одного, м'яч затиснутий на рівні пояса,
Присідання з м'ячем по черзі.
6. В.п. — стоячи один навпроти одного, тримаючись за плечі партнера, м'яч на підлозі між партнерами.
1 — 8 -  стрибків на місці, обертаючись праворуч; 9—16 -  те саме ліворуч.
7. Ходьба на місці
4хв

4—6 разів



4—6 разів


4—6 разів


4—6 разів


8 разів


Виконувати злагоджено.



Ступні на місці


Виконувати на швидкість.


Ноги в колінах намагатися не згинати.

Стежиш за поставою.


Виконувати легко і ритмічно.




Відновити дихання
II. Основна частина (28 хв)
1
Повторення техніки удару по м'ячу середньою частиною лоба
1.    «Тренуємо один одного».
Партнери стоять один навпроти одного на відстані 3—4-х кроків.
Один накидає м'яч другому для удару головою.
2.    Вправу 1 виконати на швидкість. Перемагає пара, яка найшвидше виконає 20 ударів по м'ячу головою.
3.    Вправа «Навколо партнера».
Один учень біжить по уявному колу навколо партнера, який накидає йому м'яч під удар головою
6 хв

2хв


2хв



2хв
Вправи в парах

Періодично змінювати один одного.

10 ударів виконує один учень, 10 — другий.


Періодично змінювати напрямок руху

№ з/п
Зміст навчального матеріалу
Дозува-ння
Організаційно-методичні вказівки
2
Закріплення передачі м'яча внутрішнім боком стопи, зупинки м'яча підошвою та внутрішнім боком стопи
Гра «Ти—мені, я — тобі»
Партнери стоять один навпроти одного на відстані 4—5-х кроків, несильно виконують передачу м'яча так, щоб той м'яко підкочувався до ноги партнера
6 хв


3хв



Коли вдаватиметься точна передача, збільшити відстань. М'яч зупиняти підошвою та внутрішнім боком стопи

Гра «Вибивалочки»
Намалювати на підлозі кожен сам для себе по квадратику — настільки маленькому, щоб, ставши всередину, учень у ньому ледь уміщався. Позмагайтеся, хто більше разів влучить м'ячем у партнера чи примусить його вийти зі свого квадратика. Якщо учень торкнувся партнера м'ячем, отримує 2 бали; якщо суперник, щоб ухилитися від м'яча, залишить квадрат, — 1 бал. Виграє той, хто набере більше балів
3 хв
Перешикуватися у два кола.
Квадратики накреслили завчасно, м'яч посилати тільки
низом
3
Розвиток швидкості, спритності, координації та точності рухів засобами естафет
Естафета «Галопом по Європі» Учитель. Настав час змагань. Хто хоче поїхати на матч відкриття європейського чемпіонату у Варшаву? Але кожен турист повинен знати, куди і чим він добиратиметься.

За сигналом учителя учень біжить до свого стенда та приклеює назву столиці під відповідною назвою країни. За перемогу — 3 бали, за поразку — 1 бал, за кожну правильну відповідь — 1 бал.
Варіанти завдань: Україна — Київ, Польща — Варшава, Росія — Москва, Франція — Париж, Англія — Лондон, Італія — Рим, Іспанія — Мадрид, Чехія — Прага .
16 хв







4хв
Учні, звільнені чи слабо підготовлені, беруть участь у суддівстві.





Клас поділений на дві команди.
Гравець може приклеїти лише одну картку з назвою столиці

Естафета «.Швидко — в обмінник!» Учитель. 3 картою розібралися. Тож мерщій потрібно обміняти гроші. Сьогодні банк пропонує лише євро за курсом 12 грн. за 1 євро.
На старті кожному гравцеві видається певна кількість гривень у конверті. За сигналом гравець стрибає на одній нозі до обмінника своєї команди (змінювати ногу можна лише один раз на дистанції), обмінює (бере) відповідну до курсу суму в євро. Назад повертається бігом. За перемогу — 3 бали, за поразку — 1 бал, 1 бал — за кожен правильний обмін валюти гравцем команди
4хв
У конвертах — грошові банкноти, намальовані дітьми

№ з/п
Зміст навчального матеріалу
Дозува-ння
Організаційно-методичні вказівки

Естафета «Do  you  speak  English » Учитель.   За кордоном вам потрібно буде спілкуватися з людьми з інших країн. Для цього слід повторити іноземну мову. Оскільки ми вивчаємо англійську, то в 2 знанні й позиваємося.

За сигналом учителя учень біжить до свого стенда, пише переклад з англійської мови на українську одного зі слів, повертається до своєї команди, передає естафету наступному учневі, а сам стає в кінець колони.
Завдання: Ukraine — Україна, Poland — Польща, goal — гол, match — матч, team — команда, fan — уболівальник (фан), player — гравець, football — футбол
4хв
За кожне правильно виконане теоретичне завдання команда отримує 1 бал, ще 1 бал — за швидкість виконання. Перемагає команда, яка набере більшу кількість балів



Естафета «Ми —українці!»
Учитель. Іноземну ми повторили, а чи не забули ви свою історію? Про що ви розповідатимете іноземцям, що запропонуєте відвідати чи покуштувати? Отже, зараз змагання знавців рідного краю.
За сигналом учителя учень виконує ведення  м'яча по прямій до прапорців, підбігає до свого стенда, відповідає на одне теоретичне запитання з кросворда. Назад учень повертається бігом із м'ячем в руках. За перемогу—3 бали, за поразку— 1 бал, за кожну правильну відповідь— 1 бал
4 хв
Теоретичне знання до естафети — кросворд «Усе на К»
III. Заключна частина (5 хв)
1
Ходьба з виконанням вправ на відновлення дихання:
1—2 — руки через сторони вгору, вдих;
3—4 — руки вниз, видих
30 с
У колоні по одному. Темп середній
2
Гра «Футбольний бліц»
Завдання: назвати міста-господарі Євро-2012 за абеткою (Варшава, Вроцлав, Гданськ, Донецьк, Київ, Краків, Львів, Харків). Перемагає той, хто назве більше правильних відповідей
30 с
Гру провести
 під час ходьби
3
Вимірювання ЧСС та 10 с
30с

    4

Шикування. Підбити підсумки уроку.
Діти, сьогодні на уроці в нас
Ви працювали просто клас:
Команди дружно тут змагались,
І бачу сили в вас зостались
Для нових звершень й перемог.
Я дякую вам за урок!
Оголосити оцінки
2хв
Визначити команду - переможницю та кращих учнів
    5
Домашнє завдання
30с
Жонглювання м'ячем; підготувати розповідь про улюблену футбольну команду
6
Прощання. Організований вихід із спортивного майданчика .
1 хв
Коло пошани. Першою йде команда-переможниця

Кросворд "Усе на "К"
К
1



2




3





4






5







6






7








8













1.     сила наша
2.     Козацька страва
3.     Символ України
4.     Він командував козацьким військом
5.     Цариця, яка знищила Запорізьку Січ
6.     Відзнаки запорізького війська
7.     Панський маєток на Ічнянщині
8.     Один із діячів Запорізького війська
Відповіді. 1. Каша. 2. Куліш. 3. Калина. 4. Кошовий. 5. Катерина. 6. Клейноди. 7. Качанівка. 8. Калнишевський.


                















Інноваційний урок з фізичної культури з теми:
"Легка атлетика" у 5 класі


Підготувала Наумчик Світлана Іванівна
учитель фізичної культури
Митченківського НВК
Бахмацької районної ради
Чернігівської області
10.04.2014






Мета: підвищити рівень функціональної підготовленості учнів засобами легкої атлетики, розвивати фізичні та морально-вольові якості школярів.
Завдання уроку:
1.   Удосконалити техніку виконання стрибків у довжину з місця.
2. Сприяти розвитку швидкісних якості та спритності при виконанні  човникового бігу 4×9м.
3. Закріпити техніку виконання стрибків зі скакалкою.
4. Виховувати почуття колективізму.
Інвентар:  стрічки синього та жовтого кольорів;
                   скакалки 10 шт.;
                   секундомір;
                   рулетка;
                   ноутбук.
Міжпредметні зв’язки: світова література.
Місце проведення: спортивний майданчик.











Хід уроку:
Зміст
Дозу-вання
Організаційно-методичні вказівки
Підготовча частина (14хв)



1.Шикування учнів
   Учитель:
- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами здійснимо подорож до казкової країни Снігової королеви.
- Хто пам’ятає цю казку?
- Хто є її автором?
- Хто може назвати головних героїв?
Правильно, головні герої казки - Герда та її брат Кай. І сьогодні ми подорожуватимемо шляхами, якими пройшла Герда, щоб визволити брата з полону Снігової королеви!
Нас чекають стрибки в довжину з місця, човниковий біг, де ви повинні проявити свою швидкість; та спритність у стрибках зі скакалкою, разом із героями казки пройдемо випробування в естафетах двома командами. Учні з червоними шарфами – команда Герди, учні з синіми – команда Кая. Пам’ятайте, команди можуть отримати бонуси протягом уроку. Переможе та команда, яка набере бонусів більше.
Ну що? Ви готові до пригод? Тож починаємо!
Ви пам’ятаєте, як цікаво розвиваються події в  казці, так незвичайно захоплююче, я переконана, пройде і наш урок.
2.  Стройові вправи на місці: повороти ліворуч, праворуч, кругом, стрибком.
3.  ЧСС за 15секунд;
4. Ходьба: на носках, п’ятах, перекатом із п’ятки на носок, швидка ходьба.

5. Біг: «змійкою», приставними кроками правим, лівим боком; поперемінно, спиною вперед.

6. ЗРВ у русі:
- В.П. руки на поясі. Нахили голови вправо, вліво;
- В.П. права рука вгорі, ліва внизу. На кожен рахунок зміна положень рук;
- колові оберти руками з підскоками;
- нахили вправо, вліво, вперед, назад;
- ходьба випадами з поворотом тулуба вправо вліво;
- ходьба в повному присіді;

7. Спеціальні бігові вправи:
- біг із високим підніманням стегна;
- закидання гомілки назад;
- винос прямих ніг уперед;
- підскоки.

8. ЧСС за 15секунд.

9. Учитель:
- Молодці! Я бачу, що ви готові поринути в казку.
  

1хв.
2хв.















1хв.

1хв.
1хв.

2хв.



4хв.
5-6р.

5-6р.

5-6р.
5-6р.
5-6р.



1хв.




1хв.




На екрані відеокадри гнома.










На екрані відеокадри  (Кай та Герда).








Слідкувати за поставою.
 ЧСС не > 90.

Слідкувати за дистанцією між учнями.







Випади глибокі, спина рівна.









ЧСС не > 180





Основна частина (27хв.)


Учитель:
- Зверніть увагу на кадри відеофільму «Снігова королева» і скажіть, яка подія відбулася, коли діти гралися на зимовому подвір’ї? Тож давайте з вами разом із Гердою вирушимо в подорож за
Каєм до замку Снігової королеви. Першим нашим випробуванням будуть 1. стрибки у довжину з місця.












Учитель:
- А так, як подорож наша чарівна, давайте подивимося, як це було в казці.

Діти, увага на екран.
Скажіть, будь ласка,  яку фізичну вправу вам нагадує рух човна по річці?
2. Човниковий біг 4×9м. Давайте згадаємо техніку виконання човникового бігу












Учитель:
- На своєму шляху наша героїня зустріла дуже багато друзів-звіряток, які допомагали їй. Пропоную вам перевтілитися в зайчиків-стрибайчиків і допомогти Герді. А для цього пригадаємо техніку виконання стрибків зі скакалкою.

3.Стрибки зі скакалкою за 10 секунд.
Учитель:
-  Нарешті Герда знайшла Кая, розтопила його серце і перед ними постало найважливіше завдання: якомога швидше повернутися додому. Незважаючи на всі негаразди, вони радіють, тому що разом і ніякі труднощі їм не страшні.
1.     Естафети:

-         стрибки у довжину з місця










-         стрибково-швидкісна


7хв.
















1хв.






7хв.



















6хв.






4хв.










2хв.

















На екрані відеокадри «Техніка виконання стрибка у довжину з місця»
Діти виконують два стрибки підряд і фіксують свій результат. У другій спробі завдання перевершити свій же результат.
Бонус – 1б. (результати фіксуються).




На екрані відеокадри оленя.


На екрані відеокадри «Герда на човні».
У першій спробі вчитель визначає, черговість фінішування.
Бонус за 1місце – 1б.(результати фіксуються).
На екрані відеокадри із зайчатами.
На екрані відеокадри «Техніка виконання стрибків зі скакалкою»
Діти працюють у парах, почергово фіксуючи результат один одного в першій спробі.
У другій спробі завдання –  перевершити свій результат.
Бонус – 1б. (результати фіксуються)











Командна естафета, де діти однієї команди почергово виконують стрибки в довжину з місця. Перший учасник по команді виконує стрибок, фіксуючи свій результат крейдою, наступний учасник стрибає з помітки попереднього гравця. Після закінчення естафети порівнюються результати обох команд, визначається переможець. Результати виводяться на табло.
Естафета виконується: хлопці біжать на швидкість у обидві сторони, дівчата – біг зі скакалкою. Пробігаючи половину дистанції в одну сторону, діти знаходять потрібну літеру, складаючи слово «Вічність.» Назад повертаються таким же чином, передають естафету наступному. Перемагає та команда, яка швидко і правильно виконає завдання. Результати підраховуються.
 На екрані слайд «Складання Каєм слова “Вічність”».

Заключна частина (4хв.)


1.     Шикування.
2.     Вправи для відновлення дихання.
3.     ЧСС за 15секунд.
4.     Підведення підсумків уроку.


5. Рефлексія. Метод «мікрофон».
6. Організований вихід із спортивного майданчика.

1хв.
2хв.


1хв.

ЧСС не > 170 уд.
Вказати на помилки, відзначити найкращих учнів.













План-конспект  уроку  з  фізичної  культури  у 9 класі


ТЕМА:    “Застосування  комплексу  вправ  методом  колового тренування на  уроці  легкої  атлетики ”.
МЕТА:    Розвиток  сили, швидкості  під  час  занять легкою атлетикою , виховання працелюбності, взаємодопомоги.
ЗАВДАННЯ  УРОКУ:    1. Навчити виконання  передачі естафетної палички.

 2. Розвиток  швидкісно-силових  якостей  під  час колового тренування.

 

3. Закріплення техніки  штовхання ядра.

                                             
ІНВЕНТАР:   м’ячі:  набивні,  баскетбольні; свисток, бар’єри,                                                                            секундомір, резинові стрічки;  гімнастичні лави, ядра 3 і 5кг.










Зміст уроку

 

Дозування

 

О.М.В.

 

 

Підготовча частина.

8-10 хв.

 

 

1.

Шикування: - Шикуйсь! - Рівняйсь! - Струнко! - Добрий день!

Рапорт чергового, перекличка.

1хв.

В шеренгу по одному. Потоковий метод. Звернути увагу на форму учнів.

 

2.

 

Повідомлення завдання уроку. 

Ознайомлення з правилами ТБ на уроці. Замір ЧСС за 6 с.

2хв.

Визначення стану учнів за ЧСС.

3.

 

Стройові вправи. Повороти направо, наліво, перешикування з однієї шеренги в три уступом і навпаки.

1хв.

Стежити за чіткістю виконання команд.

4.

 

Ходьба. (Звичайна)

- Руки на пояс став, на носках руш.

- На зовнішній стороні ступні.

 

30с.

Увага на правильну поставу.

5.

 

Біг в повільному темпі.

30с.

Стежити, щоб учні виконували біг на носках з енергійними рухами рук.

 

6.

 

Ходьба загально -розвиваючі вправи в русі:

- В.п. руки в замок на гуди,1-руки вперед, 2-руки в гору, 3- руки вперед, 4- в.п.;

- В.п. права рука вгорі, ліва внизу. 1-2 ривки руками,  3-4 зміна положеня рук.

- Руки опущені ходьба з нахилами до носків на кожну ступню.

1хв.

Вправи виконуються в повільному темпі.

Фронтально.

7.

 

Перешикування в дві шеренги.

Загально-розвиваючі вправи на місці в парах :

 

- В.п. – стоячи спиною і тримаючись за руки. 1-відставити ліву ногу сторони, піднімаючи праву руку вгору , нахил вліво; 2- в.п.

 

- В.п. – стоячи лицями, ноги нарізно, нахилившись вперед, руки на плечі.1-пружний нахил вперед. 2- поворот ліворуч Теж  з поворотом в другу сторону.

 

- В.п. –стоячи спиною, зачепивши руки під лікті. 1- присісти. 2-в.п..

 

-В.п. –стоячи лицями, руки на плечі партнера.1- мах лівою вправо-вперед.,2- в.п. ,теж з правої в ліво.

 

-В.п. стоячи боком, руки на плечі партнеру. 1-2 мах правою (лівою)вперед, назад, 3- мах правою (лівою) в сторону, 4-в.п. По команді поворот кругом, зміна рук, ноги.

 

-В.п. упор в учня на носках.1-2 почергові згинання правої ноги в коліні, опорна пряма,3-4 теж на ліву.

 

- В.п. упор в бар’єр . Біг в упорі з високим підніманням стегна.

Перехід колонами на бігову доріжку.

 

3хв.

 

 

4-6 р.

 

 

 

 

4-6 р.

 

 

 

 

8-10 р.

 

 

6-8 р.

 

 

 

3-4 р.

 

 

 

 

2-3р.

 

 

 

5-10 с. 2р.

 

Слідкувати за правильністю виконання вправ. Нагадую, що при виконанні вправи руки, ноги повинні бути прямі . Нахили повинні бути якомога нижчі. В груі по 2 учня і на барєр.

 

8.

Спеціально бігові вправи:

-Біг з закидом гомілки назад ;

-Біг з ривковим прискоренням;

-Стрибки в кроці ;

Перешикування і поділ на групи.

1хв.

10м.

15м.

10м.

 

Парми, почергово, команда вчителя,увага на виконанні вправ.

 

Основна частина

 

30-32 хв.

 

1.

Розподіл завдань між групами, замір ЧСС. Перехід до місць занять.

Станція естафетний біг:

-Розповідь і показ передачі і прийому естафетної палички;

                                                  

-В парах передача і прийом палички на місці з імітацією рухів руками.(права-ліва, ліва -права);
-В парах передача і прийом палички в ходьбі та повільному бігові;
- В парах передача і прийом палички в повільному бігові у дванадцяти метровій зоні;                  
  


-З низького старту , в парах передача і прийом палички з різною швидкістю по прямій;
- Аналогічна вправа з входом на поворот.

1хв.

 

8-10хв.

1хв.

 

2-3р.

 

 

 

3-4 р.

 

 

2-3 р.

 

 

 

 

 

 

2-3р.

 

 

 

 

 

 

2-4р.



2-4р.

Почергове виконання, за командою вчителя, звертати увагу на помилки. Стежити щоб діти виконували передачу права – ліва, і навпаки. Вчитель розповідає, показує.

 

2.

Станція ЗФП:

-Біг через бар’єри (3-4шт.):

-Стрибки на двох через лавку;

-Викидання набивного м’яча з-за голови вперед;

-Біг з високим підніманням стегна через гумову стрічку зачеплену до опори;

-Прискорення з низького старту;

-Згинання і розгинання рук в упорі лежачи на лаві.

8-10хв.

1-2р.

5-8р.

8-10р.

 

5-10с.

 

2р. 20м.

10-20 р.

Почергове виконання, за командою вчителя перхід, звертати увагу на помилки,

техніку безпеки

 

3.

Станція штовхання ядра:

-Фінальне зусилля в імітації на місці спиною до штовхання , резинова стрічка зчеплена до опори;

- Штовхання в імітації з скачка спиною до штовхання, резинова стрічка зчеплена до опори;

-Виштовху вання набивного м’яча з місця, від грудей, обличчям до напрямку метання:

 

-Кидок ядра двома руками знизу вперед-вверх;

 

-Штовхання ядра з місця боком до сектора.

 

-Штовхання ядра з скачка на дальність.

8-10хв.

5-8р.

 

 

5-8р.

 

 

3-4 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-6р.

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4р.

 

3-4р.

Слідкувати за правильністю виконання вправ. Увага на техніку безпеки. Почергове виконання. 

 

 

Заключна частина.

 

3 хв.

 

 

1.

Вправи на приведення організму в стан відносного спокою.

- Ходьба в повільному темпі. В.п. – рухи внизу. 1- руки в сторонни, 2- руки вгору (вдих), 3- руки в сторони (видих) , 4- в.п. Замір ЧСС.

 

 

 

 

 

1хв

Підібрати такі вправи, під час яких діти повинні привести організм в стан відносного спокою, стежити за їх виконанням.

 

2.

 

Шикування класу. Підведення підсумків.

 

1хв.

Підвести підсумок уроку й задати домашнє завдання.

 




Конспект
уроку з фізичної культури для учнів  6 класу

Тема:   Волейбол


Завдання уроку:
1.      Історія виникнення сучасного волейболу
2.      Продовжувати вивчати передачу м'яча знизу та зверху.
3.      Вивчити нижню подачу.
      4. Сприяти розвитку спритності, стрибучості та швидкісно-силових якостей за допомогою колового тренування по станціях.
Очікувані результати

Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Елементи гри у волейбол та історію виникнення сучасного волейболу.
Виконувати передачі зверху, знизу двома руками та нижню подачу.

Інвентар для теоретичної частини уроку:  комп’ютер, дидактичний матеріал, підручник
Інвентар для практичної частини уроку: м’ячі волейбольні, гімнастичний мат, м’які м’ячі , мішень для метання, секундомір.



Зміст уроку
Дозування
Організаційно-методичні вказівки
Спеціальна
група
Підготовча
група
Основна
група
Підготовча частина 10 хв. 30 с.

1.      Перегляд слайдів:
-          історія виникнення сучасного волейболу;
-          волейбол в Україні;
-          правила гри;
-          передача м’яча зверху двома руками;
-          передача м’яча знизу двома руками;
-          нижня подача.
Робота з підручником
2.     Організований перехід  до виконання практичної частини.


Організуючі вправи:
1. Шикування в шеренгу, рапорт чергового.
2. Повідомлення завдань уроку.
ЧСС
3. Техніка безпеки на уроці.
4. Стройові вправи на місці.
5. Ходьба, ходьба на носках, руки на поясі, ходьба на п’ятках, руки за голову
6. Біг.
7. Ходьба, відновлюючи дихання
























300 м.

















30 сек.

30 сек.

30 сек.
45 сек.
30 м.

500 м.

10 сек.
























700 м.

Перевірити наявність форми, самопочуття учнів. Звернути увагу на готовність до уроку.
Перегляд супроводжується  розповіддю вчителя та доповненнями учнів.


Ознайомлення з матеріалом підручника





Перевірити зовнішній вигляд
Чітко визначити завдання уроку
Нагадати правила


Темп бігу в залежності від рівня
Комплекс  спеціальних вправ волейболіста
1. Ходьба у напівприсіді, руки на поясі.
2. Ходьба у повному присіді, руки на коліна.
3. Стрибки у повному присіді, ліворуч, праворуч.
4. Звичайний біг.
5. Стрибки приставним кроком лівим боком вперед, правим боком  вперед
6. Біг спиною вперед.
7. Звичайний біг з переходом у ходьбу, відновлюючи дихання




10 сек.
10 сек.

10 сек.

10 сек.
20 сек.

10 сек.
15 сек.

15 сек.



Спина пряма
Плечі розправити, підборіддя вище
Стрибки через лінію




Зберігати дистанцію


Взяти волейбольні м’ячі
Комплекс загальнорозвиваючих вправ з м’ячем
1 В.п. - о.с., м’яч унизу:
   1. - ліва нога назад, на носок, м’яч вгору
   2. - В.п.
   3. - теж саме, права нога на носок
   4. - В.п.

2 В.п. - о.с , м’яч унизу:
   1. - ліва нога в сторону, м’яч вперед
   2. - поворот тулуба та м’яча ліворуч
   3. - поворот тулуба та м’яча праворуч
   4. – В.п.

3  - теж саме, права нога в сторону, поворот тулуба та м’яча праворуч

4 В.п. - стійка ноги нарізно, м’яч вгору:
         1-4 коловий оберт м’яча ліворуч
         1-4 коловий оберт м’яча праворуч

5 В.п. - стійка ноги нарізно, м’яч за голову:
         1-2 нахил тулуба вліво
         3-4 нахил тулуба вправо
6 В.п. - широка стійка ноги нарізно, тулуб нахилений вперед, м’яч на підлозі у руках
        - переміщення м’яча по підлозі навколо своєї лівої та правої стопи
7 В.п. - о.с., м’яч унизу:
        1 - присісти, м’яч уперед
        2 – В.п.






































5 сек.


8 повт.





8 повт.





8 повт.


16 оберт



8 повт.


8 повт.




10 сек.
























15 сек.


Прогнутися





Ліва нога в сторону, одночасно м’яч вперед





Активні рухи м’ячем




Тулуб прямий, лікті в сторони



Малюємо м’ячем умовну вісімку


Тулуб прямий

Основна частина 32 хв.
Комплекс вправи для розвитку швидкості та координації рухів в чергуванні з активним відпочинком
1 В.п. - упор присівши:. За сигналом вчителя, учні швидко піднімаються, роблять прискорення до м’ячів, які розміщені на підлозі проти кожного учня на відстані 10 метрів від лінії старту, кожен учень намагається першим взяти м’яч у руки та підняти вгору


2. В.п. - упор присівши, спиною до направлення руху:
        За сигналом вчителя учні швидко піднімаються повертаючись кругом, роблять прискорення, беруть м’яч в руки і піднімають вгору.

3 В.п. - сід на підлозі, п’ятки на лінії старту, тулуб нахилений вперед, кінцівками рук тягнемо носки на себе:
        За сигналом вчителя учні швидко піднімаються, роблять прискорення, беруть м’яч в руки і піднімають в гору
4 В.п. - упор лежачи, долоні на лінії старту:
        За командою вчителя учні згинають  та розгинають руки, за сигналом вчителя швидко піднімаються і роблять прискорення, беруть м’яч в руки і піднімають в гору
   5. Прес



На станціях малюнки для правильного виконання





















10 сек.









15 повт.








2 старти








2 старти


2 старти





1 старт
15 сек.


1 старт





20 повт.

























25 сек.









25 повт.












Перемагає той, хто підніме швидше м’яч вгору







Намагатися коліна підняти вище
Активний розворот на 180° з прискоренням



Рахують повільно, кожен про себе до числа, яке відповідає рівню



Кількість згинань може бути різною, але не більше 15 разів


Шикування

1 станція – Передача м’яча двома руками зверху

3 станція - Передача м’яча двома руками знизу




4 станція – Кидання тенісного м’яча у вертикальну ціль з 4 метрів





5 станція – Нижня пряма подача





Гра на увагу «Швидкі руки»


20 п.


20 п





7 влучень





10 п.


30 п.


30 п





9 влучень




15 п.


40 п.


40 п





12 влучень




20 п.
Підхід строєм  правим боком до місця занять
Звернути увагу на ТБ
Ноги зігнуті в колінах.
Стежити за стійкою гравця. Висота передачі оптимальна для кожного учня.
 Стежити за правильною постановкою ніг і роботою рук. 
Стоячи обличчям до цілі







Ознайомлення та демонстрація техніки подачі м’яча знизу. М’яч спрямовувати  перед собою.

Хто порушив правила двічі – вибуває з гри







Заключна частина 3 хв. 30 сек.
1. Перешикування в колону по одному

2. Повільний біг
3. Ходьба, вправи на відновлення та заспокоєння дихання.
ЧСС
4. Підведення підсумків уроку.
Рефлексія:
-          Я дізнався…
-          Зрозумів…
-          Навчився…
-          Найбільші труднощі відчував…
-          Я не вмів, а тепер умію…

5. Домашнє завдання.

30 сек.

30 сек.
1 хв.


1 хв.
30 сек.

Вправи на розслаблення та увагу



Перевірити пульс
Диференційоване оцінювання






Виконати 10 передач над собою зверху і знизу




Немає коментарів:

Дописати коментар